Arta ascultării – Cum să fii un lider, marketer și un om mai bun!

Ne pierdem ascultarea!

Alo?! Asculți? Bun, pentru că p-asta chiar trebuie s-o asculți!

Iți aduci aminte ultima oară când ai ascultat pe cineva sau când ai fost ascultat? Se vorbește fenomenal de mult în lume, dar cine ascultă? S-a dovedit că, in medie, ascultăm in proporție de 60% atunci când avem o conversație, iar din acest 60%, reținem abia 25%. Niște cifre execrabile. În orice conversație, fie suntem ocupați cu tranca-tranca, fie așteptăm sa vorbim. Nu-ți imagina că asculți când cealaltă persoană vorbește! Nu! Doar te folosești de acel interval pentru a-ți pregăti replica! De aceea răspunsul tău nu se pupă niciodată cu întrebarea lor – pentru că nu ai auzit-o niciodată! Noroc că există dizpozitive din ce in ce mai bune pentru a facilita comunicarea, pentru că noi am uitat cum să ne ascultăm între noi.

Acum mă asculți?

Te înțeleg dacă nu. Cu atâtă cacofonie vizuală si auditoriala a devenit aproape imposibil să asculți. Dar putem înregistra, scrie, filma…la ce să mai și ascultăm? Nici măcar psihologul nu ne mai ascultă! Prea multă grabă pentru așa ceva, nu? Nu mai vrem oratorie, ci ne place să mușcăm din sunete. Arta conversației o înlocuim cu emisiunea radiofonică personală. Substanța subtilului și a tăcerii s-a evaporat în norul neînțelegerii și a nesiguranței de unde începe furtuna cruntă a Fricii! De aici provin războaie, crime, bătăi in școli, tentative de sinucidere, viol, ș.a.m.d..

Ascultă pentru a te transforma pe tine si pe cei din jurul tău!

Ascultatul este cea mai puternică metodă de transformare, de a primi viață și de a relaționa cu alții cu adevărat! Ai probleme nerezolvate, anxietăți și dureri. Ei bine, toate acestea urlă intens după ascultarea ta! Doar prin ascultare facută conștient vei ajunge la înțelegere, aceasta oferindu-ți cale liberă către autenticitate și integritate, trasături valoroase ale liderilor.

Nu mai oferi soluții. Ascultă! Atât vrea nevasta de la tine! Iși găsește ea soluția dacă te vede că asculți profund. Chiar de se-ntâmplă să vorbești după o asemenea ascultare profundă, vei rosti mereu cuvintele pe care persoana respectivă are nevoie să le audă. Uite așa transformarea are loc, printr-o simplă inițiativă de a asculta muzica fermecătoare a universului!

Ascultă atent și înfrânge-ți neîmplinirile/incompletudinile!

Odată ce începi să practici integritate, toate neautenticitățile pe care le ai vor începe să fiarbă!

Neautenticitățile tale nu sunt nimic mai mult decăt neînțelegerile tale față de tine si față de viață. Toate emoțiile “cu nivel scăzut de energie” sunt neautenticitate. Nervii tăi, vinovățiile, suferința, încrederea în sine scăzută, amintirea eșecurilor din trecut – orice te împiedică să-ți exprimi capacitatea maximă este neautenticitate.

Când te oprești si te asculți, când ești complet integru cu sine, toate neautenticitățile iți vor fi expuse pe tavă. Vei începe să iți vezi propriile dimensiuni pe care nu ai vrut niciodată să le vezi. Fii pregatit! Încearcă să nu ieși sau să te întorci din aceste momente. Când agitația are loc, stai drept si înfrunt-o.

Dar nu te ambala, că nu vor apărea doar problemele. Dacă asculți cu integritate, vei găsi și soluțiile, deoarece acestea sunt deja acolo; doar că nu ai vrut să le vezi înainte.

Când ai o neîmplinire anume, decizi că o vei împlini mâine, pentru că azi esti prea ocupat cu altceva – asta este lipsă de integritate. Din această cauză, orice altă treabă cu care te vei ocupa ve rezulta, și aceasta, în neînplinire/incompletitudine. Șterge-ti acum praful de sub covor si transformă-te!

Uită-te mereu la rădăcina problemei

Dacă te aștepți ca oamenii să exprime mereu ceea ce zic înseamnă că nu ai ințeles arta ascultării. De obicei, cănd două minți vorbesc, niciuna nu ascultă si niciuna nu înțelege. Întâlnirea obișnuită a două minți nu este nimic mai mult decât o dublă confuzie. Dacă vrei să vezi soluții în timp, fii onorabil și lasă confuzia să dispară ascultând. Uită de contradicții sau de răspunsuri. Caută rădacina! Uită de concluzii intelectuale! Publicul tău iși dorește mai mult de la tine! Problema va dispărea singură dacă ai curtoazia de a fi atent si de a-ți susține oamenii cu toată inima!

Odată ce incepi să-i asculți pe alții, vei vedea că nu vei asculta doar cuvintele care le ies pe gură, ci si cele care sunt nespuse. Nu sări la concluzii cand cineva vorbește cu tine. Stai nemișcat, și vei auzi si cuvintele nespuse sau nevorbite.

Ascultă pentru a deveni un lider, marketer și un om mai bun!

Se scriu cărți întregi despre diferite metode de a fi lider. Răspunsurile variază – fie trebuie să inveți foarte mult, fie trebuie să-ți găsești un mentor, fie să fii responsabil pentru acțiunile tale. Răspunsul este de fapt mult mai scurt și la obiect. Un lider adevărat iși asumă conștiincios responsabilitate pentru tot, inclusiv pentru alții. Acesta nu se folosește de memorie, ci răspunde spontan la dificultățile care îi apar în drum. Cum vei răspunde spontan la o problemă dacă tu nu ai ascultat?  Fii foarte atent – dacă te bazezi pe trecut atunci când iei o decizie, vei fi un urmăritor!

Toate filozofiile si ideile de marketing sunt bazate pe a asculta. Marketingul din ziua de azi nu mai este agresiv. Este bazat pe a asculta, nu a țipa de bezmetic.

Nu forța persoana respectivă să-ți cumpere produsul, să-ți creadă părerea. Comunicarea începe doar atunci cand tu începi să asculți.

Adu-ți aminte să asculți compasional de fiecare dată când cineva iși dorește să se varse. Implică marketing-ul si capacitățile tale de lider în relațiile tale! Fie că iți enumeri calitățile în relațiile de afaceri, fie că-ți faci reclamă la produse în relațiile furnizor-cosnumator – dacă te izbești de mintea cuiva, fii pasiv și învață să asculți!

Trăiește pentru a asculta! Numai așa putem fi conectați in spațiu și în timp. Conectați între noi. Conectați spiritual. Ascultă întâi. Ascultarea este Dumnezeu.

Nu uita niciodată că:

 

 

Sper că ai rămas cu ceva din ce am scris mai sus, dragă cititor, și că vei reuși să-ți imbunătățești stilul de viață de acum încolo. Sunt mereu aici pentru întrebari, pentru feedback și pentru o glumă caraghioasă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.